Search This Blog

Thursday, February 11, 2016

kuala Selangor Thaipusam Jan 2014


Awal tahun 2014 haritu saya bersama2 mak abang serta suami telah ke Kuala Selangor.Saje jalan2 buang masa and menyahut seruan kerajaan #visitMalaysia2014.
Sebenarnya plan nih mengejut secara tiba2 je plan nak kesana kebetulan cuti dapat straight 3 hari.pk punya pk kita g kuala selangor je lah..kita naik Bukit Melawati dan makan seafood.Em.jauhkan hanya untuk tujuan itu tapi serius best.Lagipun kitorg memang plan nak ke GM Klang pada ahad tuh so kira sekali jalan lah kan..

Kitorg bermalam di De Palma Kuala Selangor.  Hotel dia cam mana ek nak review.Not Bad sesuailah kot ngn  standard nya 3 bintang..:)
Nak Cari gmabr hotel tuh tapi xder rupanya..x ambil atau dah terbuang.so saya google kan yer..


Hotel De Palma Kuala Selangor

 Kitorang sampai lebih kurang pukul 3.Lepak solat dalam bilik dan jalan2 di sekitar hotel then nak dkt petang kitorg keluar cari makan.Misi nya adalah :-


Jeram Kuala Selangor

Tapi malang rupanya di waktu cuti2 begini kena tempah dahulu jangan cari nahas kerana kesemua adalah fully booked.So kitorg pun malas nak bersesak2 dan beramai2 serta tunggu terlalu lama dengan org yg keadaan terlalu ramai maka kami memutuskan untuk tidak makan di situ.saya nih bukan apa kalo ramai sgt org tggu pun lama nt feel nya boleh larik..so kami jaaln2 sahaja di sekitar pantai situ dan plan cari2 di area pekan kuala selangor.Rasanya mesti bnyak kedai2 seafood di sekitar situ.

Jalan punya jalan kami jumpa satu kedai.Agak menarik dan bersih paling penting pada pendapat saya dapat makan dgn aman dan relax2 maka makan sahajalh di situ. Kedai nya adalah----.Sebenarnya masa jalan nih x terasa penat atau lapar kerana rupanya sepanjang perjalanan cantik dan agak redup dan damai je bagi kami.

Inilah kedainya.kedai Cina Muslim.Kedai Mohd Chan

Nak tau kami makan apa.simple2 je .tapi adalah kami ambil gmbr sikit.Layan ek
 






So bagi sesiapa yang ke Kuala Selangor nak makan di Jeram tetapi Full House atau malas nak menunggu maka silalah dtang ke sini.Not Bad saya kasi bnyak jugak bintang cuma sotong goreng terpung tuh mcm jemput2 pulak.huhu

Malam yang x berapa lewat kami teruskan melawat kelip2 di Kampung Kuantan.

No comments:

Post a Comment