Search This Blog

Thursday, December 22, 2016

Bukit Sisik Kota Tinggi


kebetulan pulak tanpa dirancang semua girls pakai biru..oii girl ke?:P
Sabtu pergi jumaat plan.tapi plan pun x ada apa.xada apa yang nak di plankan.simple je.just janji tggu kat mana.pukul berapa n bawak apa.sebenarnya aktiviti ini dibuat sempena seorang rakan kami yang akan meniggalkan tempat kerja kami.
yang belakang tuh lah yg nak berhenti..huhu.so aktiviti nih buat untuk dia
First experience buat saya. umur dah 30han tapi first experience for hiking. nak cakap hiking pun macam x. rendah2 je bukit dia tapi untuk saya yg pertama kali agak mencabar sebab pada saya batu2 dia licin.saya berapa kali tergelincir.mungkin jugak kasut saya x sesuai.kasut yang saya pakai tapak dia permukaan licin.kasut jogging sebenarnya..memalukan je..berapa kali terjatuh.kawan saya pulak kaki dia berdarah.tersepak batu2.ye lah kawasan air terjun kan mesti licin.
Budak2 nih la terpaling happy


kami semua happy arituh.tak tergambar dgn perkataan.walau esoknye kerja badan lemau tersangat :)
Perjalanan dia mula2 mendatar je.lepastuh ada masuk sungai.so kasut memang basah.tu yang sesuai pakai kasut getah je.ada kena daki jugak bukit2.ada yang disediakan tali.ada yang x.disebabkan kawasan ini dah bnyak orang pergi agaknya maka banyak lah jugak tali yang disediakan.so Alhamdulillah memudahkan perjalanan kami.
nih la dia tali.ada sesetengah yang ada tali.selaamat ada



mujur suami saya ikut...boleh jadi dahan berpaut.haha


gaya kena maintain
btw this activity hanya melibatkan rakan2 opis.saya tersangatlah enjoy dan rasa sihat selepas aktiviti ini.
Sampai kat atas kitorg lepak mandi air terjun dan makan2. Tak bnyak makanan kitorg bawak naik atas tapi adalah ayam yg dh siap marinate, sandwich,air dan pisang.
makan jangan dilupa.sumber tenaga

Yang pasti puas sangat dapat buat aktiviti macam ni sesekali. Feel dia lain, suasana dia lain n semestinya pengalaman pertama yang baik untuk saya di saat usia semakin kertu.:P
kat sini lepak lama jugak

nak naik kayu tuh ramai2 pun mcm tak confident.tapi Alhamdulillah semua ok


di harap akan ada lagi aktiviti2 yg sihat macam nih selepas ini. btw thanks guys for make this happen
ahli kumpulan pada hari kejadian

8 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Best sgt..nanti kite buat lg aktiviti cmni ea kak..leh jgk tolong pecahkn lemak2 tepu yg ade kt bdn ni hah..hihi

    ReplyDelete
  3. aaah nih dah berkumpul segala lemak balik kan.jom plan.hehe

    ReplyDelete
  4. Ngah usha bukit sisek nie.. then saw ur post... 😊

    ReplyDelete