Search This Blog

Wednesday, April 5, 2017

Uluwatu vs Tanah Lot Bali




Uluwatu Bali

Balik dari melawat pantai2 tu hari dah hamper senja tak ingat pukul berapa so bergegas lah kami ke ULUWATU. Memang rancang nak ke sini. Masuk sini kena bayar ye. Saya tak ingat berapa rupiah. Kat BALI nih xada tempat masuk free ye semua berbayar.

Tapi tetaplah setiap tempat dia ramai umat manusia. Ramai tak terkata. Sampai2 je dsini parking kereta tak nmpak apa lagi yang menarik rupa2 nya kena menapak sikit tau naik tangga yang bnyak anak tangga baru akan nampak pemandangan yang sangat cantik. Subhanallah.
Dari tempat duduk yg mcm stadium tapi kecik sikit
Maha Besar Allah. Patutlah terkenal sangat ULUWATU nih. Dia punya cantic sampai rasa mata x nak tengok tempat lain.Tenang je rasa.  Antara Uluwatu dan Tanah Lot masing2 cantik. Ada yang rasa ULUWATU lagi cantic dan ada yang rasa Tanah Lot lagi cantik. Bagi saya Uluwatu cantic tapi saya rasa Tanah Lot lagi cantik. Bagi suami saya pulak Uluwatu lebih cantic compare to Tanah Lot.Masing2 cantik dengan keunikan tersendiri.

.Orang korea pun ramai uolss
Lepas je bayar kita akan diberi kain untuk menutup segala yang terbuka.Kiranya nih macam nak pergi tempat yang baik jadinya pakaian kenalah sopan.Ini mengikut kepercayaan kaum mereka lah.so kita as a visitor just respect je lah.tak susah pun nak pakai.lilit sahaja. dia ada macam2 color color hijau+purple +dan oren kalau x silap.Kalau pakaian kita dah sopan x pakai xpepun.
Penuh umat manusia.Susah nak cari port orang takde.padahal pergi bukan waktu cuti.Hari khamis

Selain dari enjoying the view tujuan ke sini jugak nak tengok kecak dance.Kecak dance nih xpayahlah saya describe banyak2 kan sebab rasanya semua orang dah tau apa dia kecak dance. Menonoton nih x lah best sangat pun tapi bolehlah nak buat experience kan. Nak tggu saat bermulanya kecak dance tu boleh buat kita berpeluh jugak.yelah dengan orang yang ramai terlalu crowded so bersesak2 dan berhimpit2.Banyak mat saleh yang tengok kecak dance nih. Dia punya penuh macam tengok bola pun kalah.Hehehe




While waiting for kecak dance
Tak ingat berapa lama rasa 1 jam kot kecak dance nih, abis je kecak dance saya cepat2 pergi ke van pak supir sebab pak supir cakap kalau lambat lagi susah nak keluar nanti.so lebih baik cepat sikit memandangkan kitorang ada aktiviti lagi selepas ini..tak bnyak gamabr rupanya...adoiii.jadilah kan dari tiada.

Nak tau kitorg ke mana?ye haaaaaaaa kita ke Jimbaran untuk berjimba.hehhehe

No comments:

Post a Comment