Search This Blog

Friday, March 31, 2017

Pantai Pandawa dan Pantai Dreamland Bali Indonesia



Lepas makan kitorg jalan2 di pantai Nusa Dua. Bnyak jugak pantai kitorg dapat pergi. Pantai Paling best ialah Pantai Pandawa dan Pantai Dreamland. Dua2 punya keunikan tersendiri. Pantai Pandawa sesuai untuk family trip yang mana ada anak2 kecik sebab ombak dia x kuat sangat dan landai je.Tapi pemandangan dia subhanallah cantic sangat.tak terkata dan tergambar perasaan saya masa sampai.Walau panas membahang tapi kecantikan dan keindahan dia menutup segala kehangatan. Saya disini main2 air+  bergambar ,beli air lagi dan rehat2. Tak lama kami ke sini kerana selepas ini kami akan ke Pantai Dreamland.




Lepas je ke Pantai Pandawa kami singgah solat di masjid yang mana semua tempat sembahyang ada dalam satu kawasan. Ada masjid ,ada gereja ,kuil dan tokong.Semua ada.Tapi sayangnya saya x ambil gambar.




Pantai seterusnya adalah Pantai Dreamland.Nak ke sini kena naik shuttle service dia tau. kena tggu tapi masa tggu tak lama pun. Kekerapan yang sangat tinggi membuatkan kita x bosan menuggu. Sampai2 je kita kena menapak sikit tau.Tapi dia bukanlah perjalanan yang bosan .Untuk ke sini kita akan melintasi kedai2.so have a window shopping guys. Walau agak jauh nak sampai ke pantainnya bila dah sampai perkataan yang terungkap adalah MAHA Besar Allah yang menjadikan pemandangan ini tersangatlah cantic. tak tergambar dengan perkataan kalau pun boleh saya gambarkan. Cantik sgt. Terlalu cantic.Macam biasa bersepah mat2 saleh dan minah2 saleh.Rasa yang bertudung macam saya sorang.

 
Ombak dia besar tapi best.Syok je tengok. Saya disini selalu berkata kepada diri sendiri bestnya kalau saya pandai surfing. Rasa macam nak bealajr je masa tengok ombak dia. Dia punya perkatan masa Nampak ombak tuh………….kalau tgok mat2 salih nih bukannya pandai terus pun diorg semua belajar dulu. Mmmglah ada yang terror tapi masih bnyak yang belajar dahulu. Ada Indon2 yg ajar dia. kalaulah saya lama disini dan tak terkejar masa disini mesti saya belajar. Mungkin 1 hari nanti bila dah free dan berat badan tak bertambah saya boleh cuba datang lagi dan belajar. Nih percutian selama 3 malam mmg x sempat dengan bnyak tempat yang nak dicover.Mudah2 han 1 hari nanti saya berpeluang.


Pantai Dreamland nih xde pun dalam iternary saya  sebenanrnya.Sebelum ke bali saya tak tau pasal pantai ni tapi pak supir yang suggest. Alhamdulillah saya x terlepas ke sini. Memang cantic dan berbaloi x8 kali. Lupa nak bgtau kesemua pantai disini masuk adalah berbayar yer. Jadi siap2 sediakan ongkosnya.kat pintu masuk kena bayar kalau x van ke kereta tak boleh masuk.


No comments:

Post a Comment