Search This Blog

Wednesday, June 10, 2015

Sekitar Nora Lodge Resort Bukit Tinggi

Em..mesti ramai dah g bercuti di bukit tinggi kan.Bila sebut Bukit Tinggi boleh dikatakan all Malaysian tauu.em..mmg best kan Bukit Tinggi tuh sesuai untuk bercuti hujung minggu n tempat x lah jauh sangat.sape setuju angkat tgn….hehehe

Saya baru dua kali berpeluang ke bukit tinggi.Kali pertama betul2 selepas saya tunang. Masa tuh tunang saya yg bawak.kami pergi balik hari je.no no takkan nak tido kan kat sana.nt kena cari 2 bilik.Ongkosnya lagi.Mula2 masa en tunang saya nak bawak g sana saya mmg tak tau n x dpt bygkan mana dia nak bawak sebab kengkononya dia  nak buat surprise.Tp nak jadi cerita menuju ke bukit tinggi kan bnyak signboard kannn..makanya saya telah memaksa dia mengaku betul kan nak bawak saya ke bukit tinnggi..:)hahaha teruknya saya.xtau bersabar.Sebenanrnya masa pergi tuh sempena my birthday selepas menjadi tunangan org

Hurm perasaan masa tuh mmg lah teruja ye lah first time kan.first time menjejak kaki ke bukit tggi.(ayat kena poyo mcm menjejaki oversea pulaks) kan mmg betul first time always excited.
Tapi untuk entry kali ini saya bukan nak cerita yg pergi untuk first time.kali nih di entry ini saya nak cerita pergi yg kali kedua.kali ini kami pergi berempat bersama ayah ,emak n saya serta suami.abg je x dapat ikut.saje je sharing kegembiraan ngn mak ayah saya.tp xtau lah mak ayah happy ke x ikut saya.hehehhehE.Untuk entry pertama nt kalo ada masa saya cerita kayyyy.kita dulukan yg ke dua dulu ea..

Saya gerak dari Semenyih dalam pukul 11 pagi sebab malam tuh saya tido di umah pakcik sebelah ayah saya.saje tido sana lama x jumpa kan….sesambil tuh ptg nya saya g ikea cr brg umah malam g putrajaya mengimbas kenangan dulu dank e puchong apa lagiii beli lampu.:)
Perjalanan dr semenyih ke Bukit Tinggi sangatlah sekejap .Alhamdulillah semua urusan dipermudahkan.

Perkara pertama yg kitorg mesti cari adalah mencari Nora lodge resort.Hu lap peluh hamper terlepas sebabnya tak nmpak signboard.Sebelum pergi saya dah booking resort nih,Sebab saya booking resort nih adalah saya kan suka nature.maka saya berharap tempat ini adalah nature tak bising dgr bunyi2 utan.hu…tinggi expectation saya.

Dari balkoni bilik saya

Kereta2 sila parkingkan di tepian itu sahaja yer dan naiklah tangga untuk ke chalet.tak tinggi sgt tangga tuh.



Ok bile dah sampai tempat nih boleh tahan tapi tak pyhlah nak harap 4 bintang ke yer..saya rasa 2 setengah bintang je kot tp sesuai lah ngn harga dia.apepun saya mmg suka tempat mcmnih.xpyh nak memekak dgr org nyanyi2 org karaoke dll .hanya dgr bunyi utan.Bagi saya ini mmg ohsem.saya sukaaaaaaaaa.Boley nampak Hihgway Karak tauu dari sini.jelas tapi sob sob saya x pandai amik gmbr xder sape nak layan saya amik gmbar.Maka terhasillah gmbr asal boley.:)

Nampak x lebuhraya Karak?



No comments:

Post a Comment