Search This Blog

Friday, November 27, 2015

Pantai Penyabung Mersing



Pantai Penyabung
Sempena birthday ayah aritu tahun 2012 saja kami nak buat kelainan sedikit.nak sambut birthday ayah di luar iaini bukan di rumah.biasanya rumah je.so ada rezeki lebih sikit saya dan abang plan buat di luar.so kami plan nak cari resort atau hotel best2 di tepi pantai. kriteria utama tak nak jauh dari johor maksudnya sekitar johor. kedua nak betul2 berhadapan dengan pantai.


Gambar chalet waktu malam

Disebabkan kami kesuntukan masa dan very last minute plan jadinya takde hotel dan resort yang available.yang ada hnyalah chalet ini.Sangat teruk keadaannya.tak terjaga.rumput dan lalang bersepah sana sini.kucing2 liar pun bnyak.chalet yang tiada langsung kemudahan asas.bilik air yang sangat teruk. binaan yang senang cakap macam asal siap sudah.senang cakap saya bagi setengah bintang dari 5 bintang.serius x best.dahlah bayar mahal jugak.satu bilik dalam rm100 lebih tau.no aircond no towel semuanya no no.nak mandi pun geli.cuma nya yg best kawasan tuh kami yg punya.besar sebesar2nya dan mengadap laut.tuh je.huhu.ok lah insaf lain kali tak mau last minute plan n asal boleh plan.Dua kriteria memang dipatuhi tapi bnyak sgt kurangnya…

jalan masuk ke chalet

lembu sana sini

Kami pergi 4 kereta.so lebih kurang 5 keluarga.jadinya semua chalet di kawasan tuh aka baris tuh kami yang punya.hehe.seronok walaupun sekitar chalet penuh dengan lalang.:(


yehaa dah dekat sampai

Kami tiba lebih kurang tgh ari.jauh jugk rupanya dari skudai ke mersing.dia bukn mersing secara tepatnya  dah sampai Endau.kematu bontot duduk dalam kereta.diorg pulak x nak singgah makan ke lepak2 jap.huhu..sampai terus lunch.masing2 bawak makanan.makan lepak kejap.main bola ptg2 dan mandi pantai.
makanan tengah hari kami

padang ini kami yang punya...tapi berlalang sana sini..


Malam kami buat bbq dan berbual serta lepak sampai ke malam dan misi utama malam tuh diteruskan jugak dengan celebrate besday ayah dan Fifie.Fifie ialah anak yang emak saya jaga dulu.untunglah besday dekat2 senang nak celebrate.hikhik.jimat kos.hahhahaahaha nway semoga ayah sentiasa sihat dan bahagia selalu.
sesi bbq

rasa??boleh tahan

terimalah kek yang tidak seberapa iklas dari kami..haha


No comments:

Post a Comment