Search This Blog

Thursday, September 6, 2018

Rera Chitose Outlet Mall dan kedai bundle di Chitose Sapporo

Sampai2 Chitose lupa pulak perut lapar sebab kitorang kejarkan nak pergi Rera Chitose Outlet Mall sebab Rera Outlet mall ni waktu operasi dia sampai 8 malam je x silap so tak nak lah x sempat pergi kan.

Alang2 sampai bila lagi nak pergi kan..lagipun ada masa ni.Sejujurnya saya taklah nak beli banyak sangat. taklah nak beli macam2.Nak shoping mcm2 sebab saya sedar poket saya.hahahaha.Memang awal2 dah tanamkan dalam kepala trip ni  jalan2 je bukan shoping

Sampai2 je kat sini tak sure pukul berapa tapi kitorg kejap sangat kat sini.tak sampai 2 jam kot.Tak nak shoping pun tapi dah kenapa nak lama2 kat sini kan...hahahha best woo walau usya je pun.Tapi saya x puas sebenarnya banyak kedai saya x sempat masuk..huhu

Kat sini murah tau kasut dia....Jangan lupa pergi kedai ABC-MART. Barang kosmetik,jam tangan dll semua murah..huhu.Macam2 brand ada kat sini tau.Dalam tak nak shoping tu melayang jugak lah yen saya.Saya beli seluar dan jeans.Husband saya pun sama.Tak taulah murah ke x tapi selesa sangat saya sukaaaa.❤❤❤.Made in Japan uols.Maafkan saya yang jakun..hehe.😉😉
Jangan lupa claim tax tauu.

cari punya cari takde satu pun gambar kat sini...sob sob sob.😢😢

Lepas puas cuci mata kitorg barulah pergi makan.Kali ni kitorg makan kat TheRaj.Kedai india muslim. Husband saya makan ayam tandori + roti nan + nasi dalam 900 sorang. saya makan kebab+ roti nan + nasi.Ok puas hati dan kenyang.Macam biasa kedai bersih.

Husband saya ...

Pilihan saya

 Perut dah kenyang sambung lagi shoping.kali ni saya ke 2nd hand outlet atau kedai bundle.besar kedai ni.2 tingkat.Best jugak kat sini tapi saya x beli apa2.kawan saya ada jugak beli.



kedai 2nd hand aka bundle aka pre loved 


Balik dari sini terus check in hotel...oh before tu saya cari biskut kapal nak buat ole2 untuk kawan2..

Mula2 Ingat nak pergi AEON tapi masa mencemburui.tak sempat.huhuhu
Sedih nangissss...😢 mcm kat Malaysia takde AEON kan.
huhu tapi betullah kan feeling dia mesti lain pergi AEON tempat asal dia..huhu.

Tak dapat ke AEON so teruslah check in hotel AreaOne hotel.Esok pagi2 dah nak balik.Kena kemas barang2 semua dan beg.Sayu rasa. Rasa inilah paling x suka bila pergi jalan2. Apa2pun kena back to reality. Cari rezeki lagi dan simpan duit. Ada tanggung jawab kita di Malaysia. Ada jodoh kita datang lagi. Sesungguhnya 5 hari mmg tak puas.

Malam tu dalam pukul 11pm kitorg suami isteri keluar lagi tau takde hala tuju tapi saje je.Nak rasa snow fall tak tau bila lagi berpeluang main snow. Snow fall.Mana tau ini last rasa mcm ini.Niat asalnya nak minum coffee je kat bawah so kitorg x pakai lah jaket.tapi tup tap kitorg keluar jugak dari hotel malam tu.tapi dekat je lah. Suprise tak sejuk sangat tauu..rasa macam dah imune sikit dah dengan suhu sejuk ,masa awal2 sampai x boleh langsung.Betullah org kata alah bisa tegal biasa....cewah kau baru duduk 5 ari je saha...😆


Selamat  tinggal snow, Sapporo ,Chitose


4 comments:

  1. Erm...nampak sedap tandoori tu. Nak pulak makan dengan cuaca yang sejuk-sejuk tu, memang boleh layannn. Haha... Hokaido saya belum sempat hinggap lagi. Insyallah bolehlah diterjah pulak suatu hari nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaah mmg layan tapi malang sikit masa tu saya sakit perut.huhu...
      Tak dapat nak feel sgt.Tapi dalam sakit perut tu habis jugak. Insya Allah nanti sampai giliran awak pulak hinggap ke Hokkaido.:)

      Delete
  2. Salam.. boleh tau apa nama kedai 2nd jual g-shock tu.. tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. puas saya cuba ingatkan nama kedai tu tapi tak ingat dah sis.mintak maaf sesangat.huhu.yg ingat dia macam dekat2 ngn aeon .

      Delete