Search This Blog

Thursday, May 24, 2018

Mount Moiwa dan hotel di Susukino Sapporo


Ropeway

Seperti yang kitorang rancang petang ni kitorang plan  ke mount moiwa. Tak lama rehat di bilik terus ke sana. Nak ke sana masa tu x silap dalam 6 lebih tapi kat luar gelap sangat dah. Risau jugak sama ada nak proceed ke tak.takot pulak xder streetcar masa nak balik nanti. Nak pergi confirm ada takot balik nanti x ada dah.huhu..takotnya.πŸ˜“.Jadi sebelum pergi saya check dulu last streetcar pukul berapa. Alhamdulillah mmg boleh sgt pergi.


baru keluar dari hotel nak ke Mount Moiwa
Macam2 hal masa nak pergi sini tau.sarung tangan saya tercicir lah apalah. Sakit nak memerut masa tunggu streetcar .ait mcm2 lah.😑😡, Sarung tangan tuh kena cari dulu last2 xtau kol berapa sebenarnya saya pergi.


Dah jumpa sarung tangan..hahaha
Ha sebelum pergituh balik2 je dari Odori park.saya pe kena coffe 7e dulu. best sgt sejuk2 dapat coffee. Yang bestnya hotel saya betul2 dekat dgn 7E dan family mart. Memg dekat sangat.so sepanjang kat sana sebelum memulakan perjalanan boleh singgah beli apa yang patut. Nak balik pun boleh singgah lagi beli apa yang patut. Musim2 sejuk ni kalau dah sampai hotel mmg malas betul nak keluar balik sebab mcm2 nak kena sarung. Tu yg beli siap2 terus semua.

Ok cerita pasal hotel ni..saya stay di Susukino. Hotel nih  x lah mahal sangat tapi best sebab bersih + staff yang betul2 baik. Walau cakap mcm ayam itik sikit. πŸ˜†Mntak pinggan bagi lain. Tapi salute kat diorang sebab sentiasa berusaha nak memahamkan apa yang saya mintak.


Inilah hotel nya..Tak mahal sangat tapi berbaloi2. cuma dari subway station tu kena jalan sikit lah.tapi x terasa jauh pun sebab enjoy sgttttttttttt.jalan kaki tak sampai 5 minit.

Yang paling best walau hotel 3 bintang tapi set mandian dia semua shiseido tau. Mandi pun rasa best je. Ye lah biasa iols pakai sabun murah2 je. so walau sejuk tetap nak mandi sebab sabun dia best. hahaha jakun.πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†

Bilik dia kecik sikit lah kalau compare to bilik hotel di Malaysia but still muat lah kalau nak solat berjemaah laki bini. kena susun betul2. beg besar kat mana .kasut jgn bersepah dan etc..


Macam mana nak ke Mount Moiwa kalau dari susukino ye....Ok untuk ke Mount Moiwa senang je sebab hotel saya duduk betul2 laluan tram atau orang panggil streetcar. Jalan sikit sampai dah tempat menunggu dia. Dari hotel ni kena naik tram.Then naik bus free.bas free tu jangan risau setiap 15 minit ada disediakan.Naik jer...


Sama waktu dengan orang balik kerja so crowded tram.Berdiri masa mula2 naik
Masa nak ke sini saya dan suami ada berbual dengan seorang uncle tu. Baik sangat. Sampaikan dalam tram tu mula2 saya duduk belakang, husband duduk depan dengan pakcik tu. tetibe tak disangka pakcik tu mntak ada sorang auntie tu pindah dan dia suruh saya duduk dekat dengan dia dan husband. saya tak nak jugak sebab rasa bersalah.tapi auntie tu asyik angguk 2 kepala suruh saya pindah.risau jugak saya tak pindah kan nt sampai bila dia nak angguk kepala.baik sangat tau diorg.alhamdulillah saya berjumpa dgn org2 yg baik di sini.πŸ’—πŸ’—


Ni lah uncle yang baik tu....
Dah sampai nak naik bas free pulak yang memang disediakan untuk ke sana
kat Mount Moiwa ni sejuk dia mengila.Angin sikit punya kuat tapi pemandangan mmg cantik.So korang kalau ke Sapporo jgn lupa ke sini...Nak balik pun sng jer. Naik je free bus tadi then naik balik streetcar yg kita pergi tu.


Dari atas

Last picture for DAY 2

Tambang streetcar tuh 200Yen sorang sehala.Sediakan duit kecik tapi kalau x der jgn risau boleh tukar dekat machine sebelah driver tuh...


1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete