Search This Blog

Friday, September 25, 2015

Aidiladha 2015 : Ibadat korban dan aktiviti Hari raya

Salam hari raya aidiladha dari saya dan suami
Alhamdulillah dengan izin Allah saya diberi peluang melakukan korban pada tahun ini
Syukur yang tak terhingga di atas segala nikmat dan rezeki yang sentiasa Allah curahkan buat saya dan suami.
Semoga rezeki ini akan terus berterusan dan berpanjangan dan bermanfaat untuk semua ahli keluarga dan untuk semua sahabat handai yang mengenali saya.Alhamdulillah.

Jubah dari imaan boutique and shawl dari ariani :)

Kali ni untuk pertama kali di hari raya mak tak masak ketupat.kalau x setiap tahun baik raya puasa atau raya haji mesti ada ketupat.Kali ini mak masak nasi minyak.Selalu boleh dikatakan memang ada nasi minyak tapi bukanlah sebagai hidangan utama still ketupat yang utama.tapi kali ini agak berbeza sebab hanya nasi minyak ketupat sama sekali x disediakan.
So kali ni sedikit rare untuk family kami.Walau pun ketupat tak disediakan di pagi raya kali ni tapi mak dan ayah saya tetap beli daun ketupat.Ada plan lah tu nak masak jugak kan ketupat.:)
Takpe tak kisah saya tukang makan jer.Nasi minyak mak memang sedap sehingga menjilat jari.Bukan saya je yang cakap tau semua saudara saya yang rasa semua puji.
Somoga saya diberikan kelapangan dan kerajinan untuk belajar.InsyaAllah.

Nasi Minyak hasil air tangan emak..memang superb

Aktiviti hari raya haji kali nih macam biasa dimulakan dengan solat sunat hari raya haji di masjid tmn U.Ada 20 ekor lembu akan dikorbankan di sini.Untuk tahun isi saya memilh korban di kempas rumah pakcik saya kerana kami sepakat beramai2 mengadakan korban sendiri bermula dari A-Z.Penat rupanya tapi tak terasa kerana kami buat beramai2 dan bekerjasama walau saya banyak memerhati sahaja.hehe..buat sebok2...--gmbr korban xder.huhu

Sekitar pukul 3 semuanya selesai pulang ke rumah semula mandi2 da bersiap kerana masih ada satu rumah lagi yang wajib pergi apabila hari raya.Rumah ibu bapa mertua saya lah J
Normally saya akan ke rumah ibu bapa mertua pagi2 raya lagi tapi kerana saya melakukan korban makanya kebiasaan ini terpaksa diubah untuk tahun ini.

Alhamdulillah semua selamat dan berjalan dengan baik untuk hari raya haji tahun ini.Sampai rumah dalam 12 lebih dan badan terasa amat letih namun sob sob esok tetap perlu bekerja.ok
Sila jangan sedih yer cik saha kerana kerja juga merupakan ibadah.Alhamdulillah

No comments:

Post a Comment