Search This Blog

Thursday, September 3, 2015

Sabah Mac 2015 yang hampir tidak menjadi kenyataan



Lamanya x der cerita apa2 kan..

punya banyak skip last2 terus cerita sabah lah 2015
mudahan2 saya diberi kerajinan dan kelapangan masa untuk berkongsi cerita yg lain
sebagai kenangan saya.
Kali nih saya nak berkongsi cerita percutian saya yg kali ke tiga di Sabah.Istimewanya kali nih percutian nih saya berpeluang pergi dgn family.seronoknya rasa hati.
Sebetulnya banyak cerita atau halangan sebelum nak ke Sabah ni.Kami hampir2 sahaja x jadi pergi.nak burn kan je tiket kaapl terbang nih.kami pergi ke sabah pada 28 Mac 2015.flight ptg.pukul 2.

Sebab kami mula2 nak cancel adalah kerana ayah x berapa sihat.Ayah di serang sakit angin ahmar  awal feb arituh.sebab yg ke 2 pulak my husband x dapat cuti pada tarikh kami sepatutnya bercuti.kami ke sana pada 28 Mac 2015 hingga 31 Mac 2015.Sebab yang ke 3 pulak nak ikutkan syaa pun x berani ambil cuti kerana bulan 2 masa ayah sakit syaa dah cuti seminggu lebih.takot n amlu ngn bos n semua team..huhu
Tapi kuasa Allah seminggu nak pergi ayah semakin sihat dan boleh berjalan.Syukur Alhamdulillah.Terima kasih Allah kerana sentiasa memudahkan urusan kami.

Balik dari Sabah dan sepatunya saya bekerja pada 1April.Malangnya saya demam teruk dan di beri mc sehingga 3 hari.Jadinya straight seminggu saya cuti.2 hari memang cuti dan 3 hari MC.
Cuti g bercuti lebih pendek dari MC.hehe
Jom start cerita dengan first day.

First Day kami sampai dah magrib.magrib cepat di sana.Maka kami terus check in hotel.Malam tuh jalan2 sekitar bandar kota kinabalu.Sampai2 je kami terus uruskan urusan kereta sewa.Kami menyewa kereta exora dengan rm90 sehari.OK lah..tapi rupanya kereta tuh x ok.saya telah pening dan muntah2 disebabkan kereta itu.Nak tukar kereta tuan kereta sewa tu x bagi pulak.Maka saya redha berpening di dalam kereta tuh selama di Sabah.

Ops lupa bgtau malam tuh kami check in di Promenade Service Apartments. Family Suite yg ditempah secara online.Ok apartment nih cuma yg tak tahannya tang bauuuuuuuuuuuuu.busyuk masyam segala.Luas mmg luas.kami ambil extra bed untuk abg saya.

No comments:

Post a Comment