Search This Blog

Friday, September 25, 2015

Sekitar Mood Republik Johor Bahru



Saya memang dah tau mood republik akan bersiaran di johor pulak pada September ini.Niatnya memang saya x nak pergi dan hari demi hari saya cekalkan hati x nak pergi--
-ko dah kenapa macam misi apa je nih hahaha.
  • Pertama Kerana pada tarikh tuh saya belum gaji.semput nanti tggu hujung bulan
  • Kedua Kerana saya x sanggup bersesak2 dan beramai2 org.nt end up harganya lebih kurang sahaja.sangat tak berbaloi
  • Ketiga kerana saya baru jer shoping berhelai2 jubah di imaan boutique,zawara ,calqisha dan juga nile bulan 8 arituh.Untuk pengetahuan nile ->lmn web kegemaran saya.Eh eh 4 helai je sebanarnya… dan jubah2 tu masih belum pakai
  • Keempat banyak lagi baju yang saya belum sempat pakai hasil terbeli sendiri,hasil abg beliakn dan emak belikan
  • Kelima saya rasa bnyak shawl yag dijual dan saya bukan penggemar shawl.saya masih lagi penggemar tudung sarung.skrg baru berjinak dan belajar memakai shawl.Itupun instant shawl sahaja…sila ketawakn saya.biasalah saya kan..nak cepat dan asal boleh.hehe
Banyak sebab kan saya memang x perlu pergi ke persada..saya dah tau x perlu tapi saya telah berpaling tadah jugak.teruknya saya

semua  sebab di atas saya rasa dah cukup kuat untuk saya x pergi ke sana dan menambahkan kesesakan di mood republik jb .Namun begitu betapa kuat pegaruh istagram dan facebook dari kawan2 serta pengaruh admin shop2 tersebut saya telah pergi jugak akhirnya.

sila nangis dan marah dengan diri sendiri  kerana x kuat pendirian dan tak tahan godaan.Uolls bantulah saya untuk berhenti shoping untuk berhenti menambah baju2di dalam almari saya.huarghhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

Keadaan Pada hari ke 2 lagi 3 jam nak tutup :)

Alkisah nak jadi cerita saya pergi jugak pada hari ke 2 mood repuplik di jb.saya pergi malam selepas puas bersabar pada hari pertama.hari ke 2 saya tewas.

Lebih kurang lepas magrib.Niatnya hanya window shoping.tengok2 saje.Tapi menjadi perempuan yang pantang melihat baju dan shawl maka saya telah terbeli 3 pasang baju lagi.satu blouse dan dua jubah. yeay Berjaya menahan nafsu dari membeli shawl.Sedikit tahniah dan tepuk tangan semuaaaaaaaaaaa.

Komen saya untuk mood republik di jb secara keseluruhan boleh dikatakan event besar yang Berjaya. Agak crowded sangattttttttt tapi kalau nak cakap murah pada saya x lah murah sgt especially kalau beli 1.dia kena beli bnyak2 baru betul murah.setiap kedai boleh dikatakan jual dengan tagline "beli 2 atau beli 3 dapat harga sekian2…offer untuk 2 ke atas"

Jadinya saya berpendapat adalah lebih baik sesiapa sahaja yang nak ke mood republic selepas ini pergilah dan datanglah beramai2 dengan kawan2 atau sanak saudara kerana boleh berkongsi pembelian.Itu baru berbaloi kalau setakat pergi sorang takkan kita nak beli design yang sama sampai 2 atau lebih psang kannn….baik kita go to other design and other brand.
Kalau tak lebih baik pergi saja di butik bandar baru uda atau beli sahaja online.
Sekian pendapat saya…peace 

Untuk yang bawak anak saya rasa x perlu pergi kot atau sebenanrnya mungkin mood republik  ada keistimewaan lain yang saya tidak tahu.Apapun saya bangga dan salute dengan penganjur dan semua yang terlibat dengan event ini.Good Job :)

No comments:

Post a Comment