Search This Blog

Tuesday, September 15, 2015

mencari homestay langkawi : Tok Jah Homestay


Entri kali ini merupakan entri mengenang kembali.entri pada tahun 2011.masa tuh saya lom ada blog.kali nih kita cerita pasal Langkawi ye.biasa je kan Langkawi.yer bunyinya memang agak biasa untuk org2 lain tapi pada saya ia memang menjadi trip antara saya dan family yang luar biasa
Ini merupakan pengalaman saya ke 3 ke Langkawi.woi umo dah berapa baru3 kali g 
Langkawi.hahaha.

Kami ke Langkawi October 2011 4 hari 3 malam.
Penginapan : Tok Jah Homestay.(recommended untuk family besar)

So far saya berpuas hati dengan homestay nya.yg baiknya homestay ini:-

  • mengasingkan rumah untuk non muslim and muslim.so baiknya disitu segala peralatan yg digunakan tak bercampur.so gunalah segala barang dan peralatan dapur tanpa rasa was2.
  • Berhampiran sangat dengan pantai chenang.memanglah x depan pantai tapi still nak ke pantai sanagt mudah.x sampai 5 minit.lintas je jalan dah sampai,pagi2 org lom sampai awak2 dah sampai ke pantai chenang
ini pagi2 saya dah sampai..

  •   Disebabkan terletak betul2 di pantai chenang so malam2 terasa kemeriahannnya.ada sikit lagi nak macam Phuket.tapi ladybos takdelah kot…hahahahha 
    betul2 depan sini tau uolls
  • Rumah yang sangat luas :-untuk family besar adalah sangat digalakkan.kat ruang tamu pun boleh tidur lagi..punyalah besar
  • Layanan yang baik dari tuan umah.semua dia boleh tunjuk tau.tanya je apa2 pun
  • Persekitaran yang bersih dan menarik..

Sekian sahaja mengenai homestay tok jah..hahaha ini bukan etri berbayar saje je berkongsi pengalaman yang mana baik kita kongsi bersama supaya ramai2 dapat manfaatnya…

Untuk kereta pula saya sewa nissan latio.rm 80 per day.ok keretanya ok xder masalah.Alhamdulillah.

4 comments: